22 Augusti AVUNDSJUKA USH


13 kommentarer
Madde
2009-08-22 12:55:26 » http://litenfamilj.wordpress.com/

Åh, jag vet hur du känner. Jag var beräknad den 17:e juni, men min lilla skruttis ville inte komma ut förrän den 27:e. Och jag var så avis varenda gång någon fick bebis, hela juni i princip. Speciellt när övertiden började, då ville jag bara gråta så fort någon annan fick barn före mig. För det var ju jag som skulle ha barn, ingen annan.. Så du är inte ensam..

thess, 17 år och snart mamma
2009-08-22 12:59:54 » http://thessinwonderland.blogg.se/

Mmm I hear you, tycker det är skitjobbigt att läsa om allas bebisar som kommer nu eller kommer komma snart och blablabla jag vill ju bara att min lilla också ska komma... Men som sagt ändå hamnar man där och läser :P

Darya
2009-08-22 13:15:47 » http://darya.blogg.se/

Det jag stör mig på är inte att folk får sina bebisar före mig, utan det är att folk ÖNSKAR ut sina bebisar innan de är "klara". Hur kan man ens vilja att bebisen ska komma innan man har gått 37 fulla veckor? Herregud! Låt barnet växa färdigt, det kommer ju förr eller senare.

Så jag håller med dig! Hoppas du står ut 25 dagar till, sen är det din tur! :)

Grynet - 19 år och snart mamma
2009-08-22 13:22:10 » http://grynis.blogg.se/

Jag är som tokig när det gäller att läsa andras gravidbloggar! Jag går in flera gånger om dagen bara för att se om något nytt har hänt, och har något hänt så blir jag jätte avundsjuk. Och det blir inte bättre av att alla ens vänner och nära tror att jag kommer få innan BF, för om jag inte får det så kommer jag vara ett monster dom sista dagarna :P

Förstår precis hur du känner

Kram

Hannele - Mamma till Kevin ♥
2009-08-22 13:45:33 » http://hanneler.blogg.se/

Jag blev avis på andra när dom hade fått barn.

Då sa jag alltid när jag hade sett fått barn på någon bild: Jag vill också att min plutt ska vara här!

Men inget mer.



Kraam

H

Caroline - snart är h*n här <3
2009-08-22 16:54:28 » http://misscaarooliine.blogg.se/

Min är beräknad om 5 veckor , men jag har fått ett jäkla tryck ner mot puppan nu redan :S . Vet inte alls vad det är lr nå , men ont gör de :/

A N N A H
2009-08-22 16:55:23 » http://fiinafliickan.blogg.se/

heej !



så klart man blir lite avis ibland när någon får en liten gullig bebis och man själv väntar på sin,



de jobbiga e ju när folk verkligen vill att bebisen ska komma långt innan bf, jag har känt i flera vecor att ja vill att tiden ska gå snabbt så det blir september; men inte att bebisen ska komma förtidigt. Hhehe, ja har ställt in mej på att gå över tiden; o så blir de nog också, fast de vore kul att få på bf.

Sara
2009-08-22 18:50:04 »

hej love. jag har läst din blogg sen jag fick reda på att jag blev gravid, 13 mars. jag tycker att den är jätte bra :) roligt att läsa å så.

men jag kan säga en sak till dig iaf, att jag har 80 dagar kvar tills jag får se min bebis. så du kommer iaf få se din före mig :)

hoppas det känns lite bättre nu :) önskar dig all lycka med den lille. jag förstår hur du känner. jag kan också bli arg och irriterad. vill också ha min lilla i famnen :)

kramkram

Matilda - Mercedes mamma & Mini i magen
2009-08-22 21:04:11 » http://majbebis08.blogg.se/

Haha! jah har nog aldrig hört en gravid som INTE sagt att de tror att just deras bebis ska komma tidigare. De har förvärkar, känner ett tryck ner, bebisen är fixerad och magen har sjunkit. - Allt det är ju heelt normalt och är man dessutom förstagångsföderska så är ju risken att gå över tiden mycket större.

Har man accepterat att vänta i 40 veckor så tycker jag att det är rätt skumt att börja bli besatt av att den ska ut 5 veckor innan liksom ;)

Men drömma kan man ju alltid ^^

Ninni
2009-08-22 21:55:29 » http://ninniyesthatsme.blogspot.com/

Jag kan säga att bara för att man har alla dessa saker som tryck ner eller en massa förvärkar och sd så kan dom lika bra gå över tiden eller rent av bli igångsatta... När jag vänta min son (nr 1)så hade jag inga som helst symptom mer än sd men de hade jag haft sen jag va i v.20 typ, och HELT plötsligt ville han ut, utan förvarning hahaha... Som omföderska har jag märkt att man har lite mer krämpor, som tryck ner och en massa förvärkar och de tråkiga med de e att de ger en, en massa falska förhoppningar istället.. Så njut av din sista tid som gravid istället för den tiden kommer inte tillbaka igen :-) (säger en som e TRÖTT på o vara gravid hahaha) Jag går och tänker HELA tiden att snaaart sitter han där i sin lilla babysitter eller ligger o myser i min famn, snart snart, de e verkligen inte många dagar kvar nu av alla 280 dagar som snart gått ;)

starling
2009-08-22 23:24:09 » http://metrobloggen.se/flodko

När jag var gravid första gången tyckte jag att det var jobbigt när dom flesta skulle berätta hur jobbig deras graviditet hade varit. Varför vill dom vara så elaka????

Hur många timmar förlossningen var, osv. När jag frågade min mamma om värkar så sa hon bara, "det känner du". Och det gjorde jag.

Jag fattar inte varför alla ska vara BÄST i att föda barn, att deras barn sen är FÖRST med allt och att barna sen är BÄST och har minst FÖTTER. Hallå, är det sådant vi strävar efter....

Din son kommer när han är beredd. Jag vet inte om det påverkas av att du går i trappor och äter jordgubbar men om det är tungt så vill man väl testa allt antar jag.

Barn1 kom 4 dagar för tidigt och det var skönt. Barn2 skulle födas den 2, ultraljudet sa den 17de och h*n kom den 21a. Det var jobbigt. Det var som att jag gick över tiden med 19 dagar.

Hoppas du mår bra och allt känns bra. 25 dagar går fort. =)

Grynet - 19 år och snart mamma
2009-08-22 23:27:11 » http://grynis.blogg.se/

Jo precis och den stunden han väl kommer så bryr man sig inte om något annat i hela världen. Då kan det lika gärna vara värt att gå över 2 veckor :)

kram

Micca & Lion
2009-08-23 08:02:11 » http://miccii.blogg.se/

haha ja precis ;)



jag känner igen ditt tankesätt men som du sa är det ingen tävling. Jag hade tre st jag var gravid med o alla hade vi ganska nära bf datum, men dom andra bebisarna kom i november o december, o där satt jag.. lions bf va 3e januari, han kom den 20e, med igångsättning. Jag va depp hahah :) Men de e en så kort tid i livet så man glömmer sin avundsjuka nu, för visst ville jag bara ha min bebis i magen, o inte alla andras ^^



kramen


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: