28 Augusti BM besök


9 kommentarer
Anonym
2009-08-28 13:48:20 »

Fast det spelar visst roll om barnet inte är fixerad innan. Navelsträngen kan komma i kläm när vattnet går, så man måste lägga sig ned så fort vattnet har gått. Så att man inte tränger igen syretillförseln till bebisen. Det är jätteviktigt. De flesta barn fixerar sig innan, ngn dag innan lr så, så jag tror även att Oliwer kommer att göra det! :)

Love ung blivande mamma
2009-08-28 14:29:32 » http://mommyatnineteen.blogg.se/

Hej Anonym!



Absolut att det spelar roll för barnet men jag menar det betyder ju inte att bara för att Oliwer inte är fixerad nu så behöver de inte betyda att folk som har fixerade bebisar att de kommer föda före mig ? Att jag kommer få gå över tiden osv?

Eller??



// Love

Wendela
2009-08-28 14:43:29 » http://metrobloggen.se/wendela

Nej, min kurva låg från början förhög, och sen så har jag gjort 3 ultraljud EFTER RUL. Som visade på att jag var längre gången.

thess, 17 år och snart mamma
2009-08-28 15:35:51 » http://thessinwonderland.blogg.se/

Sist jag var hos min BM hade inte tjejen i magen helelr fixerat sig än.. får se nu på måndag om hon velat lägga sig tillrätta!

Amanda - Mamma till världens vackraste son ♥
2009-08-28 17:03:46 » http://dujagden.blogspot.com

Ne det betyder absolut inte att du kommer få gå över tiden eller något! Och dess utom anonym så har dom tagit bort det där med att man måste lägga sig direkt när vattnet gått om inte bebis var fixerad vif siste kontrollen. Det kommer gå så bra så Love, oroa dig inte..

Anonym
2009-08-28 18:44:33 »

Jag kan ju tala om för dig att min son inte var fixerad och jag födde för 1 vecka sedan, lyssna inte på vad alla har att säga oavsett positivt eller negativt försök att bara lyssna på dig själv och din kropp för den kommer göra rätt och det kommer att gå hur bra som helst.

Anonym
2009-08-28 23:10:20 »

Nej dem har inte "tagit bort den regeln" om att lägga sig ned. Det är jätteviktigt. Jag födde barn för en månad sedan och då sa förlossningen det. Varför riskera ngt i onödan? Det är väl bara att lägga sig ned. Jag tror knappast jag säger detta för att vara elak, säger detta för att Love ska vara på den säkra sidan, av vänliga själ. Så varför ska hon inte lyssna, det känns ju väldigt dumt? Hon gör självfallet som hon vill.

Oc nej, självklart betyder det inte att du kommer gå över tiden Love :) Jag tror inte att du kommer gå över, inte mer än någon dag bara. Det säger magkänslan. Allt kommer att gå kanoners!

Darya
2009-08-29 01:40:32 » http://darya.blogg.se/

På vår föräldrautbildning sa de att man INTE behöver lägga sig ner om vattnet går och huvudet inte är fixerat. Alla fixerar sig inte och det är inget att oroa sig över. Det man måste göra dock är att ta det lugnt och åka in till förlossningen direkt.



Jag tror att han kommer fixera sig snart och du kommer nog inte behöva gå över Love! :)

Richard
2009-08-29 02:42:42 »

Ja Love, oroa dig inte för detta med fixering! Natur och teknik i förening har gjort att barnafödande nu för tiden är mycket säkert både för mor och barn. Jag ser verkligen fram emot de första bilderna på Oliwer. Kasta nu bort all oro för förlossningen och känn enbart glädje för naturens fantastiska ynnest - det är inte alla förunnat att få egna barn och det är inte alla barn förunnat att få kärleksfulla föräldrar. Både du och Oliwer är bland de lyckligt utvalda!



Glöm förresten inte att spara hela bloggen för Oliwer att läsa i framtiden. Det kan du göra enkelt med programmet WinHTtrack. När han läser dina inlägg och ser din videoblogg kommer han känna sig så stolt, glad och tacksam över sin unga, vackra och längtande mamma!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: