Barnförbud? JÄVLA PUCKON


15 kommentarer
Julia 19 år och två barnsmamma
2009-12-09 21:49:11 » http://littlemommy.blogg.se/

Jag tror att det är mycket det att folk ammar offentligt och kanske är lite mindre försiktiga och blottar verkligen brösten extremt mycket för vissa som kanske är väldigt känsliga så är det ju inte direkt så kul. Sen att barn som blivit större smutsar ner mer än vuxna tex smulor överallt och bullkanter och kanske välter ut lite mer drickor än vuxna.. Sen att barnen skriker och "bråkar" ibland stör säkert många andra gäster.. Är ju tyvärr så :/

mia - mamma till charlie
2009-12-09 22:06:22 » http://livetsallastunder.blogg.se/

jag fyller 20 på fredag :) ahaa där ser man.

nej, fick faktiskt inte en enda, bara någon enstaka på rumpan, hahaha

mia
2009-12-09 22:15:51 » http://livetsallastunder.blogg.se/

haha men sånt där är ju så olika också, det sägs kunna vara ärftligt också. vad vet jag :) tack så mycket!

mia
2009-12-09 22:27:22 » http://livetsallastunder.blogg.se/

haha kan ju vara så, min mamma hade inga och jag fick inga :p men men ..



nej, det tror jag inte att jag gjorde, nej, inte vad jag minns iaf.

Hannele - Mamma till Kevin
2009-12-09 22:27:24 » http://hanneler.blogg.se/

Men gud vad löjligt..herregud



Som jag säger finnsfan folk till allt, inget förvånar mig direkt..jisses..

Denise - Mamma till Wilgot ♥
2009-12-09 22:49:42 » http://knoddenojag.blogg.se/

sv: Jo precis. Tror att det är något man måste lära sig att hantera. Släppa tanken "oj, men gud vad säger hon" och "oj nu blev det jobbigt vad ska jag säga nu" och så drar man till med ett fniss eller någon skum kommentar.. Typ som jag gjorde "det var ju därför jag köpte den" haha.. Bra exempel !



Bra att han inte blidde någe mer rädd nu då! Säg till honom att han måste visa för Wilgot att det inte alls är någe fara :) kram

Rebecca

har du fått paketet? =)

Emms och Julia
2009-12-10 09:34:47 » http://emmsss.blogg.se/emms

Hemtex i Tyresö jobbar jag..

Palla göra barnförbud, då tycker jag att vi förbjuder alla som luktar svett att åka T-bana!!!!!

Petra
2009-12-10 18:14:16 » http://mammansprinsessor.blogg.se/

Helt galet,blir så arg o lessen när man ser dessa skyltar att barnvagnar inte e välkommna på vissa cafe.barn är barn håller med dig!

Em - Mamma till Malva, 090925.
2009-12-10 19:31:42 » http://mammaochbullen.blogg.se/

Sådana skyltar finns här i Göteborg också, men det är ändå bara på ställen dit jag inte skulle vilja ta med mitt barn i alla fall. Det är inget kul att sitta med en liten bebis på noisy, city centre cafén med stressade fashionistas som uppdaterar bloggen mellan varje latteklunk. Föredrar lugnare, mer familjevänliga ställen :)



På ett sätt kan jag tycka att det är diskriminerande och hemskt att sådana skyltar får sättas upp. Ingen skulle ju få lov att sätta upp skyltar som "inga invandrare på detta café, tack" tex. Samtidigt är det oftast ställen som inte är utrustade för att kunna ta emot barnfamiljer; ingen plats för vagnar, inga barnstolar, skötbord etc. Och som någon annan nämnde lämnar små barn ganska mycket spår efter sig, de stör andra gäster när de gråter osv.



Som mamma tycker jag det är förbannat irriterande att det får lov att vara så, men på samma gång måste jag ändå vara ärlig och säga att innan jag blev mamma själv så tyckte jag också att småbarn kunde vara extremt påfrestande när man bara ville sitta och snacka med tjejerna i lugn och ro över en kaffe...



Anyways, det man får göra är väl bara att hålla huvudet högt och tänka som så att det är de ställena som förlorar kunder och pengar och att vi klarar oss utan dem. Det finns ju en massa fina caféer och restauranger som inte har något emot våra vagnar och småknoddar! :)

Carro
2009-12-10 20:35:56 » http://intox.blogg.se/

Det där kan jag faktiskt förstå.. även fast jag är mamma själv. En av de största anledningarna att jag inte äter inne på MacDonalds (förutom dom vidriga hamburgarna) är just allt jävla barnskrik. även fast man älskar sitt eget barn, så kan man faktiskt få hata andras (ibland).. Måste ju finnas tusen andra ställen man kan gå på med sina barn och respektera att vissa vill fika i lugn och ro, finns många som går till ett cafe med sin laptop för att göra arbeten och lika väl som vi vill ha ett ställe att gå till med våra barn så vill dom ha en plats att gå till för att slappna av i lugn och ro. Så jag tycker det kan vara en bra ide, faktiskt : )

Zanna - med en liten bebis i magen
2009-12-10 21:36:53 » http://bebisenvaran.blogg.se/

Jag håller med. visst barnaskrik är inte det mest underbaraste. MEN då kan vi ju förbjuda surgubbar oxå. För dem är ju inte heller så trevliga...



Shit alltså.. fattar inte hur man kan med skriva en sån skylt.



KRAM

Amanda - Mamma till Milo ♥

Det är ju SJUKT !! Man kan inte rå för om barnen blir ledsna, smular ner eller spiller! Vi lever i samma värld Deal with it people, snart kommer väl Sverige också förbjuda fler än ett barn!! För h-vete skärpning !! Shit, man ska väl få ta med sig sina barn vart som helst ?! Barn förbud?!! Vart är vi på väg ????

Amanda - Mamma till Milo ♥

Gud vad förbannad jag blir!!

Daniel
2010-03-05 23:03:21 »

Jag jobbar som Manager på ett café och jag förstår verkligen att folk sätter upp skyltarna. Vet inte vad som händer men när "lattemammor" kommer in och sitter och fikar så slutar folkvett att gälla. Man breder ut sig över hela cafét och stör andra gäster. Men det värsta är att de ALLTID lämnar ett bombnedslag, ställer ALDRIG tillbaka barnstolar och grovtorkar inte ens.. man skulle behöva en högrtyckstvätt för att rengöra efter dem. Är ni likadana hemma eller är detta något ni gör för att ni tycker att ni inte behöver? Själv brukar jag ta min bricka och ställa i närmsta ställ samt grovstäda efter mig. Det har aldrig hänt med en "lattemamma" på mitt ställe iaf. SKÄRPINING annars kommer dessa skyltar bara öka lavinartat!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: