Lägenhet..YES?!


15 kommentarer
Jenny
2009-12-30 14:50:36 »

Jag har tyvärr bara hört dåliga saker om Blackeberg. Lite getto aktigt...Och mycket kriminalitet. Men iofs spelar det inte så stor roll vart man bor nu för tiden, det finns överallt. Och du bodde i Flemsingsberg nu om jag förstod saken rätt, det stället har ju inte heller så bra rykte. MEN! Man skall inte heller gå så mycket på vad folk säger och vad man hör, ni kommer säkert att trivas jättebra ska du se. Man bildar ju sin egna uppfattning:-) Lycka till!

Grynet mamma till lille Vidar
2009-12-30 14:52:53 » http://grynis.blogg.se/

Två stationer från mig ju :D Då blir vi västerorts morsor :P

Denice- Hampus mamma
2009-12-30 15:26:54 » http://deniicen.blogg.se/

43 kvm är inte stort, får ni verkligen plats????

Nicole - Mamma till C
2009-12-30 16:00:17 » http://nicoleb.blogg.se/

Ta det som ni vill ta o försök hitta något där ni vill bo. Vi bor på ett toppenläge på Söder men lite för litet o hittar ändå inget i vår smak :(

Nicole - Mamma till C
2009-12-30 16:11:59 » http://nicoleb.blogg.se/

Hur fick ni ens lägenheten i Visättra då? :)

ruby och milo
2009-12-30 16:25:59 » http://rubykanoby.blogg.se/

man hör fördelar och nackdelar med alla ställen och så är det säkert oxå:)

Men det är ju en stor 1a ialalfall:) vi bodde i en 2a på 47 och det va TRÅNGT när Milo började kräla runt som en ål och skulle sprida ut sina leksaker överallt!

Lycka till!

Mamma till Adam & bebis i magen
2009-12-30 16:42:16 » http://mammatilladam.blogg.se/

Jag har bara hört dåliga saker om Blackeberg, var nära på att ta en lägenhet där innan jag fick min som jag hade i huddinge men min mamma skrek högt när jag sa det :/

Hoppas det går bra för er och ni hittar något ni trivs med snart! :) Kramar

Mona
2009-12-30 17:13:34 »

ja, blackeberg är ju inte det bästa bostadsområdet desvärre. jag bor själv i visättra (konstigt att jag aldrig sett dig? :) men ska flytta till en 3a på söndag, som ligger i skogås, ska bli så skönt eftersom visättra inte har särskillt mycket att erbjuda när det ska handlas mat och så.. sen så bor vi i en etta. Eran nya lägenhet är på 43 kvadrat och jag tror ärligt talat att ni kommer bli tokiga i en etta med ett barn som börjar bli aktivt! Jag och min fästman har kvävts av att vara två personer i en etta. Om jag var ni så skulle jag stannat kvar i visättra tills ni hittar någonting bättre än en etta i blackeberg..

Vad är det som du ogillar med er lägenhet mer än att den ligger i visättra? Den är ju i alla fall rymlig! :)

Lycka till med allt! Jag och hoppas och tror att ni snart hittar något som ni trivs med!

Anonym
2009-12-30 18:55:15 »

... håller med ovanstående. Det suger! Dessutom är det svårare att byta en etta senare när ni vill flytta, än en trea. Vad tänker du med?

Matilda - 90a & snart 2 barns mamma!
2009-12-30 19:30:33 » http://majbebis08.blogg.se/

mina föräldrar brukade skoja om att vi skulle flytta till blackeberg - som skräckexempel typ. Så jag gissar på att det inte är något jättebra ställe, men det blir väl vad man gör det till. Har aldrig varit i varken flemmingsberg eller blackeberg så jag har ingen aning själv. :S



Tror iof att det är skönare med en trea än en etta när Oliwer börjar gå och osv.

Denice- Hampus mamma
2009-12-30 21:12:17 » http://deniicen.blogg.se/

jag tror inte heller att ni ska flytta till mindre faktiskt, fortsätt leta istället!!!

Anna
2009-12-30 21:46:51 »

Hej! Flytta inte till en så liten lägenhet! Jag, min sambo och vår lille kille på 3 veckor bor på 45 kvm och vi tycker det är trångt. Har ingen plats över till nåt!

Maria
2009-12-30 21:55:57 »

Blackeberg har rätt bra läge(bor i Vällingby, alltså 2 stationer från Blackeberg), väldigt nära till Vällingby City som erbjuder mycket och modevaruhuset Kfem. Jag tycker det är värt en chans för den tid innan ni får lgh:ten n som ni verkligen vill, trots att lägenheten i Blacke är liten. :)



Lycka till!

Linn
2009-12-31 10:00:14 »

Visätra: Stort med utrymme, lungt varje gång jag har varit där aif

Blackeberg: Litet en 1a, lite getto (det är inte många som säger bra saker om Blackeberg här i komentarerna.) det enda bra är väl tunnelbanan men det tar lika lång tid som med tåg från visätra, till stan

Amanda - Mamma till Milo ♥

Oj från en trea till en ETTA ? Jag vet när enbart jag och sambon bodde i en etta på 45kvm det var liiiitet och väldigt trångt =( Med en bebis skulle jag inte ens fundera på det =/ Men men det blir bra om det blir bra för er =)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: