Tisdag och viktiga grejor


6 kommentarer
Sara
2009-06-02 15:48:12 »

Planerade ni o skaffa barn eller gick d hål på gummit? Annars hade det väl varit bra och fixa allt praktist innan, gå ut skolan, jobba ett tag o flyttat hemifrån innan man skaffa barn?

Hallonmamma -ensamstående mamma
2009-06-02 16:17:58 » http://hallonmamma.blogg.se/

Jag går på social bidrag just nu. Först kändes det fel. Men nu tycker jag att det är riktigt bra att det verkligen finns sådan hjälp. När jag väl börjar jobba så kommer jag ju betala skatt för att pengar jag fått. Länge leve norden alltså! Vi har det så bra här. Så det låter smart av er att ta ett bidrag. :)

Jag vet inte riktigt hur det går till I sverige. MEn här på Åland kan man gå till ett socialkansli en gång i månaden. Där går man igenom vilka utskomster man får. Och sen får man en viss summa från socialen, som täcker utkomsterna och så får man väl en liten slant till mat och sånt.



Förresten vilken månad är du i just nu?

Pety
2009-06-02 16:54:46 » http://lapetramaria.blogg.se/

"Sara" ..bittra människor det finns alltså. Sköt ditt istället. Alla lever vi våra egna liv, och jag tycker att man får göra precis som man vill. Detta är Loves blogg, och hon skriver om hennes liv, hur det är. Du behöver liksom inte ens läsa om du tycker det är jobbigt eller störande.





Love:

Du har det exakt som mig.. min kille har inkomst med inte jag för tillfället. Grymt svårt att hitta något jobb nu i dessa tider, speciellt när man är gravid haha. Vi har inte heller hunnit skaffa egen bostad än, men ska iväg imorgon på visning på 2 st.. och en på torsdag. Hoppas på att det blir någon av dom för då flyttar vi redan 1 juli. Men tror nog att jag måste ta lite hjälp av socialen innan oxå.. ska ansöka om bostadsbidrag. Men allt räcker tyvärr inte till då heller. Tråkigt att man ska behöva ta hjälp av det, men måste man så måste man.



Kram

Sara
2009-06-02 20:05:00 »

jättefin mage du har! :)

(inte den sara som kommenterade det elaka där ovanför. bry dig inte om såna, de har problem som säger så, inte du)

Amanda - Lyckligaste blivande mamman ♥
2009-06-02 21:47:06 » http://dujagden.blogspot.com

Jag vet inte om jag har skrivit så ingående i min blogg men jag är ju i "ännu värre" situation, alltså min gubbe har inget jobb. Vi ska få hjälp av soc. Nu kan det ju vara olika från komun till komun hur mkt normen ligger på men här för 2 vuxna (sambos) med 1 barn så ska man ha ca 7800kr kvar EFTER hyra och el. Om man får ihop till det med mamma penning och bostads bidrag mm.. så får man inte hjälp, vilket man får hå igenom för varje månad vilka intäkter och utgifter man har just den. Vi kommer få hjälp med ca 2-4000 kr per månad då vi får ihop resten själva. Vi har ett kontrakt på en 2 rum och kök vilket är det största man får ta om man ska "leva på" soc då dom anser att man ska spara in på så mkt som möjligt.



Försök få den hjälp ni kan =) Hoppas det kommer gå bra =) Om du undrar över något är det bara att fråga vet du =) Jag svarar om jag kan ..

karro
2009-06-04 14:06:45 »

hej gumman du är jätte söt på bilden här med din söta lilla mage:):)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: