Nu är de gifta ...


7 kommentarer
Amanda
2010-06-20 10:43:54 »

Jag tycker vi ska ha kvar monarkin i Sverige! Tycker allt blivit så tråkigt i Sverige. Det är så typiskt Sverige att inte sticka ut med något. Kungafamiljen är ändå något som är speciellt för oss. Sedan att de kostar oss pengar, fine. Men hur mycket tror du inte att vi får tillbaka från alla turister som kommer hit för att titta på allt som har med kungahuset och familjen att göra. Säg att vi är 5 miljoner skattebetalare i Sverige (har ingen aning om hur många som betalar skatt), då har varje skattebetalare betalat 2 kronor för det här bröllopet. Även om jag är en fattig student känner jag att det var värt dessa två kronor för bröllopet. Jag var inne i stan igår och tittade på allt och det var ju turister överallt så jag tror inte vi förlorade så mycket på det. Även om du inte ser det i din plånbok så har vi ju fått pengar till staten som kanske går till skolor och sjukhus.



Jag tycker absolut inte att vi lever kvar på 1700-talet bara för att vi har kvar våran kungafamilj. De lever ju ett modernt liv även om traditionerna är gamla men jag tycker bara det är coolt att de lever kvar.



Och sist av allt så tycker jag det var helt rätt av media att göra det så stort! Väldigt många vill läsa om hur allt skulle se ut och allt annat runt bröllopet. Och hur ofta gifter sig en kronprinsessa egentligen?? Det är stort! Jag blev mer trött på alla som är så negativa och inte kan uppskatta något bara för att det är "dyrt och onödigt"!

Anonym
2010-06-20 10:56:08 »

håller med "Amanda"



Anna
2010-06-20 19:52:50 » http://latinomamma.blogg.se/

Måste säga att jag håller med dig det skulle vara en sak om dom gjorde något betydelse fullt för sverige eller bestämde allt att du fattar :)

Anonym
2010-06-20 22:40:15 »

Slopa! Kostar bara pengar... Daniel får ju inte ens jobba längre och inte kommer han få dåligt med mat för de?

Madde
2010-06-20 22:40:37 » http://tjockisbullen.blogg.se/

Jag tycker det är en fin tradition/arv att ha ett kungahus, visst dom har ingen bestämmande makt, men dom gör väldigt mycket annat, och drar till turister med mera till Sverige, bröllopet drog in en hel del publicitet över hela världen och en massa turism!

elli
2010-06-22 08:58:36 »

Jag hålle med madde.

Vist men kan kalla det gammaldags men jag tycker det e mysigt att vi håller kvar den traditionen.

och vist det kostar lite skatt men va fasiken det kan jag bjuda på när man såg bröllopet. jag hörde att det kostade typ alla skattebetalare typ 20kr. så då tyckte jag personligen att dom pengarna gick till nytta.

Amanda - Mamma till Milo♥

Håller med både "Amanda" och dig =)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: