"Jag visste inte att jag var gravid"


16 kommentarer
Sandra
2010-11-16 18:37:37 » http://sandraemanuel.blogg.se/

Tack, haha ja men man håller dom ju inte jämt :)

Jag skulle aldrig kunna gå gravid utan att märka de, fattar det inet heller.

Men såååå tråkigt också att inte få bara gravid på "riktigt".

isabel
2010-11-16 19:55:03 » http://kontakta på mejl

Helt sjukt att man inte märker det! Och så när man väl får värkar och krystvärkar och bara "jaha, jag ska barn" utan att ha förbrett nånting med säng, kläder, blöjor, nappflaskor och allt det där "första-tiden-kittet"! haha Kram till älsklade Love

Saannis - 2barnsmamma inom 1år

Förnekelse tror jag att det kan vara i många fall.

Emma
2010-11-16 20:07:39 » http://eddiesmammaemma.blogg.se/

I början kände jag mig inte alls gravid men sen sa det bara pang sen kom halsbränna ont i revbenen ischias morgon illamående så nej jag skulle aldrig kunna gå gravid och inte veta om det .....

Kathy & Lovisa
2010-11-16 20:14:49 » http://lovisaloppans.blogg.se/

Helt galet att det kan vara så faktiskt. Själv fick jag veta om min graviditet i vecka 15, rätt sent men ändå inte. På tal om att föda på toaletten så följer jag en tjejs blogg, varav hon födde själv på toaletten för att allt gick i räserfart (hon visste dock att hon var gravid haha), trasslet.se är hennes sida. Hennes förlossningsberättelse är mäktig tycker jag :)

Anna
2010-11-16 20:22:38 » http://annasara.net

Vet en brud här i Sundsvall som fick en liten flicka när vi gick i nian, hon åkte in i vecka 34 av att hon hade ont, då visade de sig att hon hade 6 veckor att förbereda sig på att hon skulle bli mamma :) Hehe..

Malin & Elise
2010-11-16 20:23:42 » http://malinmedk.blogg.se/

Jag skulle märka direkt om jag var gravid. Då jag har stenkoll på när min mens ska komma.



Tycker också det är konstigt att man inte märker att man är gravid fören bebisen är påväg ut. jätte konstigt.

S, blivande mamma
2010-11-16 20:53:59 » http://varatlillahjartaa.blogg.se/

Jag skulle absolut märka om jag var gravid ( märkte direkt, innan beräknad mens. )

Kroppen kändes inte som vanligt, och jag har också stenkoll på när min mens ska komma.

Anna - Mamma till Emilia med albinism
2010-11-16 23:47:08 » http://www.annagirl.se

Tack så mkt =)

Jättekul att du kommenterade, ska ta och kika in här imorn, kul att hitta lite nya bloggar att läsa =)

Nikolina - mamma till Ellinore!
2010-11-17 01:36:34 » http://moringa.blogg.se/

Jag skulle inte kunnat undgå det! Min mage var så stor som den bara kunde, mina fötter svullna som bara den och bristningarna lyste! :P

Tina 21 år - gravid vecka 28
2010-11-17 07:32:13 » http://hejtina.blogg.se/

Det går ju regelbundna avsnitt om det är på discovery, jättespännande att se på!

Men att dom inte tänker på att dom inte haft mens i 9 månader bara för att dom brukar ha oregelbunden tycker jag är lite märkligt. Dom misstänker ju antagligen inte graviditet, men dom måste ju tyckt att det har varit lite märkligt med blödningarna de senaste 9 månaderna!



Jag har sett jättegravid ut sen vecka 9 och folk började fråga om jag var gravid redan i vecka 10.. Bebisen sparkar nu hej vilt och magen hoppar och far. Däremot har jag inte haft några vanliga symptom (inget illamående eller någonting), bara trötthet, men annars ingenting.

Emelie
2010-11-17 08:05:47 » http://notjustasummerlove.blogg.se/

Som vi pratade om så känns det verkligen helt overkligt för mig att man inte kan märka att man är det.

Enda gången som jag blivit det, utan att vilja bli det, var när jag var 19.. Började då känna mig konstigt i vecka 5-6 nånting. Det högg liksom till i magen och jag hade mensvärk, utan att mensen kom. Efter drygt två veckor med detta så bestämde jag mig för att ta ett test, just för att mensen aldrig kom trots mensvärk och ja. Jag var ju gravid!

Nu när jag velat bli gravid så har jag känt av att jag är det någon vecka innan mensen ska komma. Så för mig är det rätt otroligt att folk inte märker av nånting.

Men alla är ju verkligen olika, men på något sätt så känns det som att det handlar om förnekelse eller något. Men jag vet inte :)

Daniella
2010-11-17 08:46:08 »

Haha, tycker att man har brist på "openmindness" om man inte kan tänka sig att det faktiskt FINNS folk som råkar ut för detta! Tror inte att folk VÄLJER att föda ut sitt barn via det rättsliga rådet - för att det är kul?!



Alla är vi verkligen unika. Precis som att en förlossning är så olika för alla, vissa tycker inte att det är en sådan big deal, medan andra känner att det vill dö och en enorm ångest inför detta. Så jag förstår inte riktigt skillnaden på det i det här fallet. Finns folk som känner att de är gravida väldigt tidigt, och dem som verkligen inte känner något (varför skulle inte det vara möjligt?!). Sedan är det verkligen fall till fall! Vissa är 14 år och ser väl ingen lycka i livet än att skaffa ett barn (Oj, fördomar? Ja!).. medan andra INTE blir gravida medvetet och ljuger om det till vecka 20. Det kan finnas andra faktorer i livet som gör att man inte känner något. Man kanske inte alls vill bli gravid och tänker inte varje dag "Ska jag bli gravid idag?" som inte heller är testnarkomaner. Det kan finnas andra orsaker till att man mår dåligt i sitt liv, som kanske liknar symptomer av en graviditet. Iaf som man tror. Man reflekterar kanske inte ens över tanken.



Detta var inte ett påhopp på något sätt Love! ;) Tror att vi har kommit över det. Var bara tvungen att skriva min åsikt :) - Precis som alla andra.

Daniella
2010-11-17 09:32:14 »

OCH, jag måste även tillägga (som jag glömde) att jag själv inte var så öppensinnad för ämnet i överhuvudtaget förut. Förrän en nära vän fick genomgå denna process (men sagan slutade lyckligt, tack & lov!). Så, jag har varit väldigt fördomsfull jag också ;) Blir nästan äcklad av mig själv. Tråkig människa jag var!

Sandra - blivande mamma 2011
2010-11-17 10:41:10 » http://snartenliten.blogg.se/

Jag skulle nog inte kunna missa det, skulle min mens vara sen skulle jag ta ett test skulle det visa negativt och mensen inte kommer skulle jag göra ett till fortsätter det så skulle jag kontakta gyn.



Jag vet en som var i vecka 30 när hon fick veta att hon ska ha barn, mensen var sen men skyllde på stress, hon ökade i vikt men skyllde på dålig kost och/eller tumör i magen, rörelsena på bebisen var tarmar som jobbade, hon helt enkelt förnekade det!

Heidi
2010-11-17 23:59:30 » http://heidihansen.devote.se

Jag fick mitt besked att jag var gravid i vecka 23. Kan förstå att det känns overkligt för dem som inte upplevt det, men det är en annan sak för dem som upplevt det. För det händer, det gör det.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: