ARG!


5 kommentarer
cassandra, mamma till josefin och gravid med lillebror
2010-10-08 22:53:34 » http://weareyoungparents.blogg.se/

Vad är de som har hänt? :(

Anonym
2010-10-09 00:01:11 »

Jag vet vad det är du syftar på. sandra linder skrev ett inlägg som man tydligt märkte var riktat mot dig angående din bröstoperation. jag förstår att du är arg, hon borde inte lägga sig i. det här är ditt beslut och jag som har följt dig och din blogg väldigt länge nu vet att det hon skriver om dig är fel. du skulle aldrig prioritera dig och dina egna behov framför oliwer! bry dig inte om vad hon skriver, hon är bara missunnsam :/

Finni - Elliotts morsa
2010-10-09 12:26:43 » http://mammafinni.blogg.se/

Sandra är inte missunsam eller avundsjuk. Vem som helst kan ta ett lån med hög ränta (inte smart) och fixa till sina drömtuttar.



Hur kan man säga att Love prioriterar sin son när hon beklagar sig över sin usla ekonomi och sedan väljer att göra en bröstop? Hon sörjer det faktum att hon "måste" sätta Oliwer på dagis redan nu, eftersom pengarna inte räcker till. Hur man då kan gå och operera tuttarna för pengar man skulle kunnat leva på? Hur kan man välja sitt yttre istället för att stanna hemma med sitt barn om man uppenbarligen vill det?



Jag vill inte lägga mig i, men när någon börjar klanka ned på Sandra så måste jag f¨å yttra mig och stå för att jag håller med henne till 100%.



Om Love nu inte VILLE vara hemma med Oliwer, så skulle det ju vara okej. Dock sitter hon och verkar så uppgiven över att hon inte kan vara hemma med honom, och ändå väljer hon en bröstförstoring.



Så jäkla ledsen kan hon alltså inte vara över att Oliwer måste börja på dagis. Jag är ledsen, men jag köper det inte. Detta är totalt egoistiskt i min mening.



Camilla
2010-10-09 12:45:48 »

Ni är pinsamma. Ni är vuxna kvinnor med barn? Ändå väljer ni att sitta vid era datorer och hänga ut den ena efter den andra och klanka ner och klaga. Håll ihop istället? Hjälp varandra! Love behöver inte vara ledsen över att hon har varit snäll mot sandra men nu fått skit kastad på sig, för det är andra som håller sandra om ryggen nu som har gjort samma mot henne. Det är en jävla cirkus. Lev era liv med era barn och njut.. sitt inte här och döm andras val som ni egentligen inte vet någonting om.

Sanna
2010-10-09 18:26:20 »

Oj, jag kan ju inte låta bli! Det kliar i fingrarna.

Då kan jag ju börja med dig Finni - vad är det du ska försvara egentligen? Att Sandra helt från intet sitter och beklagar sig på hur någon annan väljer att leva sitt liv? Hur gammal är du ens, måste jag fråga? Hela beteende känns ju väldigt onödigt.



Man ska inte yttra sig om någon annan, när man inte gör tillräckligt själv för sitt barn. Sandra snackar om att göra en bra tillvaro för sitt barn? Då kan hon ju själv börja med att dumpa killen som misshandlar henne, för det känns ju inte speciellt nyttigt för en 1 åring att se. Det är ett destruktivt beteende som Angelica kommer att se ännu mer så småningom.



Jobbar sandra själv för sin ekonomi? Nej. Vilket gör anledningen att hon inte har något innanför skallbenet ännu mer tydligt. Skojar hon med mig? Lever på andras pengar och sitter och beklagar sig över en människa (som Love) SOM VÄLJER att jobba, PRECIS SOM VANLIGA MAMMOR (inte unga som lever på andra!).



Herregud, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Som om att välja att jobba, för att man vill ha mer pengar till sin familj, att GÖRA NÅGOT SJÄLV, SOM ATT JOBBA, skulle gör Love till en sämre mamma? För hon då inte kan vara hemma med Oliwer. Du kanske inte vet det, men det flesta får 80% av sin inkomst när man är mammaledig. De flesta väljer att börja jobba vid barnets 1 års ålder, för att pengarna inte räcker till. Eller att dagarna helt enkelt är slut. Men jag antar att du inte har någon aning om detta, då du själv säkert aldrig har jobbat.



När Sandra börjar jobba och tjäna egna pengar till sin familj och sitt hem, då (om ENS då!), kan hon yttra sig. Hon har ju inte ens gjort så mycket som att ha jobbat för att få ihop pengar till Angelica? Hur kan det klassas som en "bättre mamma" än någon som faktiskt jobbar och TJÄNAR IHOP EGNA PENGAR?



Och vem fan är du att komma och säga något egentligen? Fyfan vad löjligt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: