ADOPTERA BORT BARNET?


16 kommentarer
Madde
2010-02-22 13:49:42 » http://tjockisbullen.blogg.se/

Inte en chans att jag skulle klara av det, att ge bort det största och bästa jag har gjort, det vackraste som finns! Jag grät också på det avsnittet just för att jag skulle aldrig kunnat ge bort mitt barn. Ditt barn är ju ditt hjärta, hur kan du leva utan det? Usch....

Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Tycker det är en svår fråga när man redan har barn. Jag skulle ju aldrig kunna adoptera bort dem. Det finns inte på kartan.



Men hade jag varit yngre och inte haft några barn kanske jag hade svarat annorlunda.

Malin & Elise
2010-02-22 15:42:33 » http://malinmedk.blogg.se/

Jag skulle aldrig adoptera bort ett barn, skulle aldrig klarat av det då han/hon växt inne i ens mage, kännt sparkar, varit med om en förlossning m.m.

julia
2010-02-22 16:14:50 » http://juliawilberts.blogg.se/

Jag hade nog aldrig klarat av att adoptera bort ett barn, om jag hade fått ett!



Dock så följde jag "16 and pregnant" och jag tyckte att dem gjorde ett moget val, att adoptera bort bebisen. Förmodligen så får hon det bättre med vuxna föräldrar! :)

Rebecca

När jag såg det så pruta tårarna, det var nog det sorgligaste på länge!



Jag hade aldrig adopterat bort, isf gjort abort i början men hade aldrig klarat ''ge'' bort sitt barn men mina gener och mitt blod!

Min lilla prinsessa lr prins, never in my life! Men sedan om man får problem och verkligen inte kan ta hand om barnet så har man väl inget val om inte en släkting kan ta hand om det!

Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen ♥
2010-02-22 17:15:19 » http://hanneler.blogg.se/

Jag har sett alla avsnitt, jag grät när dom adopterade bort henne..jag satt också och hoppades på att dom skulle ångra sig. Men icke...



Och Juno kunde jag inte se efter jag hade fått mitt mf 08 tog mig månader att kunna se den för att mf.et tog hårt på mig..att se gravid tjej.



Mmm..tyvärr så kan jag inte svara på din fråga för att den är för svår att svara på.

Denise - Ännu en mammablogg
2010-02-22 17:26:58 » http://knoddenojag.blogg.se/

Jag kan nog inte svara på den frågan eftersom att jag aldrig har upplevt det. Men såhär i nu läget så skulle jag VERKLIGEN INTE kunna göra det. Men som sagt, allt har sin orsak och jag vet verkligen inte hur jag skulle ställa mig till detta om ja, jag får en orsak. Har aldrig vart i den sitsen.

josefine
2010-02-22 20:47:23 » http://jossievdh.blogg.se/

jag såg det avsnittet och jag lovar att jag grinade som ett litet barn :(... jag vänta och vänta på att dom skulle ångra sig men det gjorde dom inte:(.. fy vad jag grinade:(.. jag skulle aldrig klara av att adoptera bort mitt kärleksbarn..

josefine
2010-02-22 20:58:45 » http://jossievdh.blogg.se/

vill fråga dig hur du gjort din header?? jag vill så gärna ha någon liknande men jag förstår inte hur man gör:(.. kramis

Maddis
2010-02-22 22:04:27 » http://wiigren.blogg.se/

Heej!! jag tyckte om ditt inlägg, men det finns dom som adopterar för att göra någon annan familj lycklig, tänk på dom kvinnor som inte alls kan få barn, tänk så lyckliga dom hade varit för dig om du nu hade adopterat bort ditt barn... Jag tycker absolute inte att det är fel att adoptera bort sitt barn. Hade jag suttit i den sitsen så hade jag nog oxå valt att adoptera bort det... För hade jag inte haft råd att ta hand om mitt eget barn och där hade funits någon familj med fast inkomst så hade jag valt att adoptera. Tänk på mig nästa gång ni ser ett sånt pogram, jag är den kvinnan som inte kan få egna barn...

Kram Maddis

Mikaela
2010-02-23 15:15:27 » http://mikaelaeriiksson.blogg.se/

Gud vad jag grät, Skulle aldrig kunna lämna bort mitt barn :(

Du har en underbar son :)

Mikaela
2010-02-23 15:29:32 » http://mikaelaeriiksson.blogg.se/

Ja :( Kommer ihåg din blogg sen du skrev till mig på libero, Vi va i samma vecka då typ :) Vecka 30 tror jag det va :)

Annah & Liam
2010-02-24 13:02:41 » http://mommytoliam.blogg.se/

det är HEEEEEEEEEELT sjukt och den där tjejen är inte frisk! De enda hon gjorde var att klaga hela graviditeten och sen adopterar bort barnet, det var droppen. Vill inte se människan igen. USCH på henne!

Johanna
2010-02-26 14:39:08 »

Hallå alla!

”Teen mom” har premiär på MTV söndagen den 6 mars klockan 18.10.

Amanda - Mamma till Milo ♥

Jag hade och kommer aldrig någonsin klara av att adoptera!! Usch och fy vad hemsk =( Jag förstår inte hur man klarar det. Bara tanken av att lille milo inte skulle finnas vid min sida får mig gråt färdig =(

Mamman
2010-03-15 18:30:28 »

Jag är en av de 20 svenska mammor som varje år väljer att adopterat bort sitt barn.

Så jag förstår vad hon tänkte och hur hon tänkte även om hon var ung.

Att adoptera bort ett barn är inget man gör i en handanvändning.Det är en arbetsam process som kräver ett starkt psyke.

Att som svensk mamma välja att adoptera bort sitt barn är både skamfyllt och skuldbelagt.Man anses vara konstig på något sätt och man är ingen riktig kvinna.Har man dessutom barn sedan innan blir man ännu mer i frågasatt.

Min bort adopterade son blev till genom en våldhandling och jag valde därför att adoptera bort honom.

Att ha och få barn är det underbaraste som finns.

Mitt val att adoptera bort min son gjorde så att en barnlös kvinna som bloggande maddis här ovan kunde få del av det underbaraste som finns.

Jag gjorde så att en annan kvinna och hennes man kunde få känna familjelycka.

Av en fruktansvärd händelse blev det något fint.



En mamma som en av tillfällighet råkade surfa förbi.








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: