Funderar starkt på att lösenordskydda bloggen


22 kommentarer
Amanda 17, mamma till världens vackraste Jolene.
2010-02-23 15:14:58 »

Vet inte vad jag ska skriva men skriver en liten kommentar för att visa att jag finns kvar iaf :)

Lotta
2010-02-23 15:16:09 »

Jag förstår inte detta med att man måste prestera på sin blogg??



jag har själv en blogg och har haft som max 21 besökare på en dag. och har kanske fått 2-3 kommentarer på den tiden jag haft min blogg.



Jag skriver inte för att "roa" andra...jag skriver för att de är skönt att få skriva av sig...sen om nån vill läsa detta...ja de är väl ett plus i kanten antar jag..



Sonen tar så mycke tid här hemma så att jag inte hinner skriva på en vecka händer ibland..eller att jag bara inte kommer på nått att skriva..då låter jag de helt enkelt vara..



Och bara för att man inte får en massa kommentarer betyder väl inte de att bloggen är som du säger ointressant eller inte uppskattas??



jag läser en massa bloggar dagligen...inklusive din då jag tycker du skriver bra..men jag kommenterar så gott som aldrig på någon.



Jag hoppas att du släpper stressen över bloggandet och fortsätter med bloggen trots sviktande intresse...



//Lotta

Deniice
2010-02-23 15:30:02 »

du skriver väl redan för din egen skull?!

det behöver inte alltid gå ut på att bli känd ;)

du skriver för att bevara Oliwers dagar - tillsammans med dina! Keep up the good work!

Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Man skriver väl mest för sin egen skull. Eller jag skriver mest för att min släkt och mina vänner ska kunna följa Freija och Lokes liv eftersom vi inte bor kvar där alla i bekantskapskretsen bor. Sen hur många besökare jag har det kvittar faktiskt.



Att skriva om barnen är ju ett sätt för mig att kunna minnas och gå tillbaks och läsa se bilder etc.

Bli känd i bloggvärlden har aldrig varit mitt mål.

Denice- Hampus mamma
2010-02-23 15:39:06 » http://deniicen.blogg.se/

Jag håller med dom andra, man skriver ju för sig själv, kommentarer är bara plus i kanten.

får man lösen om du skyddar eller "försvinner" du?

Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen ♥
2010-02-23 15:47:53 » http://hanneler.blogg.se/

Håll med dom andra..

josefine
2010-02-23 15:55:15 » http://jossievdh.blogg.se/

jag förstår precis vad du menar.. även om vissa skriver för sin egna skull så tror jag att alla får mer energi och glädje när statistiken är hög och man får kommentarer. min blogg är absolut inte lika stor som din men jag har iaf många som besöker den.. men du har nog kommit i en sån svakka som jag är i nu och det är så att allt står still ingen förbättring och såklart så känner man sig ju mer ointressant då. jag älskar din blogg :).. vi kanske kan hjälpa varandra med publicering?? :).. du kan ju skicka bild till min mail och något om dig själv så lägger jag upp dig i min blogg plus min egna tanke om dig/din familj och blogg :).. så kan jag skicka bild och lite om mig till dig ... kramis

Sarah
2010-02-23 15:55:57 »

Hej Love!

Jag tycker du ska fortsätta blogga :)

Kan du inte snälla t.ex göra ett inlägg om hur du gör dina fina fotokollage?

Emma
2010-02-23 15:58:49 » http://emmiisz.bloggplatsen.se

Nej, inte ska du behöva göra så..

Din blogg är riktigt intressant att läsa.:

fortsätt :)

josefine
2010-02-23 15:59:06 » http://jossievdh.blogg.se/

till er som kommenterar: ni kanske skriver för eran egna skull men alla gör inte det.. så som jag ser på loves blogg är mycket för sin egna skull att skriva av sig och mycket för oss läsares skulle också!! det är ju det en blogg är till för ;)

Denise - Ännu en mammablogg
2010-02-23 16:04:11 » http://knoddenojag.blogg.se/

jag vet inte hur du tänker men jag känner inte att jag MÅSTE presetera i bloggen. Jag skriver för att kunna minnas och gå tillbaka och kika. Sen att folk tycker om det, det är en annan femma.



Men varför känna press? Då skriver du ju för andras skulle, eller? Om du lösenordsskyddar bloggen så kommer det ju inte fler besökare. Skulle jag besöka en läsenordskyddad blogg som jag aldrig vart in på så skulle iaf JAG inte be om lösenordet.



Allt handlar väl om att ge och ta. Du skriver, folk kommenterar och du svarar. Eller folk skriver, du kommenterar och folk svarar. Gör man det så får man ju tillbaka och det blir ju helt plötlsigt mer intressant.



Så summerum summerur. Om du vill prestera mer, få mer kommentarer och lyckas bättre så ska du inte lösenordsskydda för det kommer bara bli mindre antal besökare.



Så tänker iaf jag, sen så är jag nästan säker på att du har ett annat tänkande kring detta :)



Kram

jessica
2010-02-23 16:19:41 » http://jlethin.blogg.se/

Alltså jag förstår inte varför du är så himla galen efter att få en stor blogg och bli känd? Skriv för din egen skull!

unique
2010-02-23 16:20:26 » http://saratilling.devote.se

Jag förstår vad du menar. Jag kände så då jag bloggat i någon månad. Det kändes så otroligt viktigt att få nya läsare och jag höll på att bli beroende. Helt plötsligt var det inte roligt längre.



Det vände då jag tog en dag ledigt från bloggen. Jag fick känna att jag saknade den. Nu bryr jag mig inte om jag har 3 eller 1000 besökare. Det kvittar. Bloggen är till för mig, min familj och den som vill läsa den

Grynet mamma till lille Vidar!
2010-02-23 16:20:45 » http://grynis.blogg.se/

Jag vet att vi pratade om det här tidigare och jag förstår till viss del hur du känner. Men jag skriver fortfarande för mig själv, so what om inte alla i världen tycker om det! Är det så himla viktigt verkligen? Det är en blogg liksom :)

Och känner du för att lösenordsskydda din blogg så gör det ett tag för att samla tankarna lite och känna på hur det känns och sen kanske du har fått tillbaka lusten och så och tar bort lösenordet?

Eller så kanske du får tänka ut vad du själv skulle vilja ha ut av en blogg. Jag vet i alla fall att jag vill få tillbaka kommentarer om jag kommenterat något som man kan svara på.

Hoppas du kommer på något :)

Kram

Elin
2010-02-23 16:25:12 » http://elindenfina.blogg.se/

Okeeei jag läser din blogg dagligen.. kollar in den några gånger per dag.. kan läsa om inläggen osv. jag suger på att kommentera. skriva kommentarer är inte riktigt min grej. har aldrig något bra att säga.



men hoppas att du inte skaffar lösenordgrej. isåfall hoppas jag att jag kan få lösenordet då jag kan läsa iallafall. de är en daglig rutin för mig ju=)

Grynet mamma till lille Vidar
2010-02-23 16:34:07 » http://grynis.blogg.se/

Sv: Jag förstår, men vill du att folk ska läsa din blogg för dom vill läsa om dig eller för att dom vill läsa om någon som vill komma till toppen? jag har läst din blogg sen du var i vecka 15-16 typ och då var det så roligt för vi låg så lika och du var personlig, inte för att vara elak men att du bryr dig om hur många läsare och så du har märks i dina inlägg för du har blivit mer opersonlig. Jag vill läsa mer om Love liksom, precis som när du var gravid med Oliwer :), för du är en bra tjej och du har blivit en bra vän till mig nu. :)



Denise - Ännu en mammablogg
2010-02-23 16:49:50 » http://knoddenojag.blogg.se/

Alltså nej jag känner ingen press att prestera. Jag är en sån som delar med mig och det har jag alltid vart. Kan det kanske vara så att folk undrar och därför tipsar jag? Joo så är det oftast men visst kan jag tipsa utan att någon undrat men det är bara för att jag känner att det jag tipsar om kanske är bra för andra, inte för att jag har press. Jag bloggar för min skull och skulle jag velat "bli stor" så hade jag haft betydligt många fler läsare. För då hade jag verkligen satsat, vilket jag verkligen inte gör nu. Jag skriver det som faller mig in och ligger verkligen inte och tänker på vad jag ska skriva. Men samtidigt så kan jag få lite dåligt samvete om jag inte uppdaterar för jag vet att det finns folk som sitter dagligen och väntar på ett inlägg, samt för min & staffans släkt som vill veta vad som försigår :) Men någon press har jag inte, känner jag att jag inte vill blogga så gör jag inte det.



Men vill man bli stor måste man synas, då får man göra allt för att synas oxå. Kanske skriva den där kommentaren som man kanske inte skulle skrivit i vanliga fall just för att personen i fråga ska hitta till bloggen. Eller ja, reklamera sig själv.



Känner du att du vill blogga för din egna skull så ska du göra det, med läsenord. Men vill du blir stor så låt bloggen vara öppen.



Men jag vill gärna läsa oavsett vad! Jag tycker om dina peronliga inlägg, där man får se vad Love tycker och tänker. När du skriver om dagen & Oliwers utveckling och alla fina bilder!



Kramkalas!

Carro - mamma till Noel
2010-02-23 17:15:50 » http://intox.blogg.se/

Ja, skriver du av den anledningen så kanske det vore bäst att lösenordskydda den ist? det handlar ju inte om att ha en så stooor blogg som möjligt, utan att ha en innehållsrik och att underhålla sina läsare, om det så är fem st. och att gå runt hela dagarna och tänka "det ska jag skriva på bloggen" och "somna unge, jag måste hinna blogga", låter bara sjukt och psykiskt påfrestande. kanske lägga ner nån vecka och försöka tänka på annat? är nog lätthänt att det övergår till ett beroende, men man ska skriva för att det är kul och inte för att man "måste".. : )

Madde
2010-02-23 17:38:46 » http://tjockisbullen.blogg.se/

Varför inte återgå till det folk gillade och kommenterade mkt då? när du var mer dig själv? och när du svarade på kommentarer vilket du inte verkar göra längre!

Det är inte lika lätt o få tid för o blogga o prestera hela tiden när man har barn i utveckling, sen har ju Oliwer varit sjuk så mkt på senaste så det förstår nog folk!

Rebecca
2010-02-23 20:41:20 »

nej. ja läser ju din blogg dagligen :( tycker den är jätterolig att läsa... men du får ju göra som du själv vill.. :)

Men jag hoppas på att du behåller den öppen.. :)

julia
2010-02-23 21:13:30 »

nej, inte lösenordsskydda... :(

Sara
2010-02-24 19:09:38 »

jag tycker som någon annan kommenterade, det är roligare att läsa om dig som person och inte om att du vill bli känd.. det gör bloggen inte bättre :/ skriv för din egen skull, ha kul och fokusera inte så mycket på läsarna. det är väldigt, väldigt svårt att få en stor blogg och det är nog svårt att lyckas. visst tror jag absolut att du kan lyckas, men coola ner lite och bara blogga på :) du är en go tjej och jag bläddrade faktiskt tillbaka nyss till inläggen då du började bloggen. där är den riktigt mysig:) lösenordsskydda inte, då kommer jag sakna din blogg! ha det fint och hälsa lilla oliwer! KRAM


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: