Hönsmamma eller ...!?!


4 kommentarer
Lotta Mamma Till Elvira
2010-07-21 18:13:38 » http://lottamartensson.blogg.se/

Jag är lite både och, hon får lära sig att leka själv och jag låter dom flesta hålla i henne.

Men när det gäller barnvakt så är jag väldigt försiktigt och orolig.

JAg ringer flera gånger och frågar en massa onödiga frågor och säger vad hon får och vad hon inte får.

Fast jag vet att dom redan vet allt eftersom jag har sagt det 801659018 gånger.

Jag litar bara på min egen mamma när det gäller barnvakt på natten, men på dagen så är det lite fler jag litar på.

Man ska nog blanda lite som sagt vara lite lagom.

Fast ibland kan det vara svårt.

Anna
2010-07-21 18:40:56 » http://latinomamma.blogg.se/

Jag har nog varit en riktig hönsmamma till Antonio.

Det mesta stämmer förutom att jag inte gick ut med honom på så länge :) leka själv får han så klart men vi tar inga onödiga risker.

Inskolningen gick jätte bra i alla fall.

Isabel är ju fortfarande liten men det kommer nog bli samma där, vem som helst får inte hålla i henne men det har inte med att göra att folk är "smutiga" utan att jag bara vill att dom vi verkligen känner ska få göra det.

Barnvakt har Antonio haft 5 gång och Bel 1 gång dom flesta gångerna har mamma varit barnvakt.



Jag vet vad som är bäst för mina barn och tycker andra att jag har en konstig åsikt eller att det inte är bra att vara "hönsmamma" så visst men Båda mina barn är jätte glada, snälla och trygga även trygga med andra människor så alltså vet jag att jag gjort ett bra jobb.



Men huvud saken är nog att lyssna på sig själv tror man inte på en sak ska man inte heller göra det.

:)

Nicole - mamma till C
2010-07-21 21:04:41 » http://nicoleb.blogg.se/

Alltid så med flytt men fy sjutton va kul det är också, inreda och grejer.



Jo det är bra med oss tack. Hur mår ni själva?



Ha det bra

Lotta mamma till Elvira
2010-07-21 23:00:57 » http://lottamartensson.blogg.se/

Jag tycker att i vissa tillfällen så måste man vara hönsmamma, ja men t.e.x med barnvakt för mig är det väldigt viktigt att det inte är vem som helst.

Och andra saker som faktiskt kan innebära fara för sitt barn.

Men när Elvira börjar gå så kommer jag vara bakom henne och ta emot henne om hon faller, men sen så måste hon ju också lära sig att resa på sig själv och att man faktiskt kan ramla och göra illa sig.

Jag tycker inte att man är en dålig mamma för att man inte alltid är en hönsmamma.

Men att hönsmammor kanske tycker att andra inte är bra mammor det vet jag inte riktigt, då får dom tycka det.

Man gör på sig eget sätt, alla kan inte göra lika :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: