Åka utomlands utan sitt/sina barn?


7 kommentarer
A
2010-06-08 09:12:19 » http://angelickajohansson.blogg.se/

Det är absolut inga fel att tänka så, man måste som mamma och pappa ibland komma iväg och rensa hjärnan och få vara för sig själva nån gång ibland.. alltså är det helt naturligt att känna och tänka så. Jag tänker så ibland jag med. Dom flesta gångerna jag lämnar bort Noah får jag skuldkännslor och ångrar mig, men dagen efter.. vad pigg och glad man är, man föds nästan på nytt. Man behöver vara ifrån sina barn ibland för att kunna må bra och vara en bra mamma.. detta är min åsikt men jag står för den :) SÅ du, känn inte att du är en dum mamma, för det ÄR NORMALT :)

ruby och milo
2010-06-08 09:20:00 » http://rubykanoby.blogg.se/

det är inge fel med det? Jag själv skulle aldrig åka utomlands utan min milo när han fortfarande är så pass liten. Visst när han blir tonåring men absolut inte nu. Jag beundrar de människor som unnar sig saker utan sina barn men en utekväll är max max för mig:P Jag har nog svårt att släppa taget oxå. Men vill du åka utan oliwer så är du ju ingen dålig mamma utan du vill ju antagligen bara unna dig det lilla extra?

Caroline.
2010-06-08 09:21:44 » http://emmasandracaroline.blogg.se/

Jag hade också dessa tankar med första barnet, men med andra barnet visste jag att lite tid för sig själv är bara bra och farmor/mormor finns alltid där och stöttar. Dom blir bara glada om dom får låna barnen.



När jag fick min dotter (första barnet) fick jag en utskällning för att farmor/mormor aldrig fick vara barnvakt till henne. Jag ville aldrig lämna henne ifrån mig. Fast idag är jag rätt glad att jag fick den där utskällningen även om det absolut inte var deras ensak att avgöra. Men hade jag fått bestämma som då hade jag väl fortfarandet inte lämnat Freija hos dom, men det har jag. Någon gång, engång har hon sovit över och det var när lillebror föddes.



Det är en svår fråga och alla är ju olika. Om vi nu ska utomlands blir det ju första gången jag är ifrån Loke en längre tid. Han har ju åkt iväg med sin pappa någongång men aldrig en heldag med övernattning och så. Haha shit, nu har du fått mig på andra tankar....

Caroline.
2010-06-08 09:22:48 » http://emmasandracaroline.blogg.se/

Fast vi är tam med tusan värda semester och barnen kommer få det super kul hos farmor! :) Det vet jag.

hallonmamma
2010-06-08 09:55:40 » http://hallonmamma.blogg.se/

Jag tycker snarare att det kan vara viktigt att resa lite utan sina barn ibland. Man behöver inte resa vart långt eller länge, men ibland kan det vara skönt att få koppla av lite. Lägga mamma/pappa rollen och sidan en stund och hämta lite ny kraft. Jag har rest utan min dotter flera gånger. Och kommer göra det imorgon igen. Jag blir borta rätt länge, en vecka. I början är det jobbigt. Men det är så skönt att vara ensam ett tag. Hämta krafter och ta hand om sig själv. Det finns inget bättre att sedan komma hem till sin lilla.! Kram

Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen
2010-06-08 12:27:22 » http://mammah.bloggplatsen.se

Jag skulle lätt kunna göra det när mina barn är äldre nog att vara ifrån mig typ en vecka men aldrig när dom är så här små :)

Becca & baby
2010-06-09 11:56:22 » http://grrsexymama.blogg.se/

Inlägget verkar ha försvunnit :/



Men jag känner också att det skulle vara kul att göra något utan bebis ibland. Isac är tre månader nu och vi har inte haft barnvakt än, jag har lite svårt att lämna bort honom och de barnvakter vi har (mina föräldrar) har en dotter på 2 år som är väldigt våldsam och klåfingrig, är lite nervös över hennes närvaro :P


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: