Södersjukhuset 11 Augusti


9 kommentarer
Julia 19 år mamma till prinsessa på 3 år och gravid med andra barnet
2009-08-11 21:34:50 » http://littlemommy.blogg.se/

Jag åkte upp för tidigt till förlossningen.. Fast dom höll mig kvar för att jag inte sovit på en vecka pga sammandragningarna och förvärkarna så jag fick morfin för att sova och sen morgonen där efter gick vattnet helt av sig själv så jag hade tur att jag inte åkte hem :)



Han kommer nog snart lille Oliwer vet att den sista tiden är den jobbigaste men bra om han kan stanna så länge som möjligt.. Se till att vila ordentligt nu dom kommande dagarna ifall det skulle sättas igång så du är pigg och utvilad :)

Kram

Zanna
2009-08-11 21:49:09 »

Hej!!



Fick oxå en manlig läkare som undersökt mig två gånger nu sist när jag fitt mitt missfall..

Var jobbigt först, Men måste säga att dem var Mycket trevligare än vissa kvinnliga läkare. Det är som att dem måste visa mer respekt eller så.. Vet inte. Men dem gör ju sitt jobb, och dem jag fick gjorde det bra!



:) Ville bara säga det...hehe



KRAM

Lisa
2009-08-11 22:26:47 »

better safe than sorry! skönt att de inte va nåt allvarligt :)

Louise, 16 år och på smällen

vad bra att det inte var på g ;)



vilket datum fyller du år?

Wendela
2009-08-12 09:56:47 » http://metrobloggen.se/wendela

jag vart de i lördags men min "tapp" var förkortad och min förlossningen på G men jag öppnades inte somjag skulle, de kände även att bebbens huvud var ÄNDA NER! har varit på efter kontroll och nu har jag fått veta att hon kan komm nä'r som hellst nu!

Katarina & Neo
2009-08-12 10:22:40 » http://www.wiggo.org

Jag hade ochså mycket förvärkar och ont, jag åkte in till förlossningen och det satte CTG på mig (kommer inte ihåg vilken vecka) men det visade inget och jag fick åka hem. Bättre att kolla en gång för mycket en än gång för lite.



4 veckor innan BF tyckte jag att jag läckte lite vatten, bara lite! Så hade jag det där förvärkarna igen tyckte jag. Berättade för min sambo som absolut tyckte jag skulle ringa in. Äsch bara förvärkar sade jag men efter lite tjattande fråan sambo ringde jag in. Det tyckte jag skulle komma in på kontroll och de sade som jag, det är säkert ingenting.

Sambon frågade om vi skulle ha med några saker och jag svarade snabbt att vi snart skulle vara hemma igen.

Väl där lade det mig i CTG och konstaterade att jag hade regelbundna värkar även en undersökning gjordes som visade att jag var öppen 4 cm.



Tur att ni kom in utbrister BM ni får inte åka hem. Så där var vi på förlossningen utan någonting och skulle helt plötsligt föda barn. Vi kom in vid 23 och 07:35 var han ute!



Så bättre kolla en gång för mycket än en gång för lite :)

manilla
2009-08-12 11:00:58 » http://maanilla.blogg.se/

Alltid bättre att åka in nåra gånger för mkt :D

hur känns allt nu då ?

KRAAM

Johanna - blivande mamma
2009-08-12 22:07:58 » http://takilisbebis.blogg.se/

det är skönt att man kan åka in om man är orolig osv. Jag har åkt in en gång det var när jag fick en smäll på magen för ett par veckor sedan. Men fick åka hem för att allt såg bra ut. =)

Ruby och Milo
2009-08-13 12:22:57 » http://rubykanoby.blogg.se/

haha var läkaren rödhårig typ??

jag åkte in på förlossnignen å blevinlagd på bb för prematura värkar men sen lugna det ner sig och jag fick åka hem igen (som tur var) .. då va ja i v 27! lillen kom 4 dagar efter beräknad födsel trots att ja hade öppnat mig 3 cm i v 27 så dekan va luriga de där små ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: