Ni måste förstå en sak


13 kommentarer
Matilda - Mercedes mamma
2009-06-02 16:55:03 » http://majbebis08.blogg.se/

Men gud vilken idiot! Plugga och jobba kan man göra sen, det finns inget som hindrar en från att flytta hemifrån eller bli framgångsrik bara för att man har ett helt underbart barn som förgyller ens dagar!

Tycker synd om såna människor som är så trångsynta.

Du ska ju självklart inte behöva "försvara" ditt val av att behålla din underbara son. =)



Pernilla
2009-06-02 17:09:49 » http://pilliiis.blogg.se/

Hatar sådant folk, jag är också 19 år! Men se på mig jag hann inte ens gå klart skolan, min son är beräknad att komma den 21 juni och jag har gått hemma sen Feburari pga jag var tvungen att flytta osv. Därför ska jag börja studera nästa år när min son är 1 år.. Tycker du gör alldeles rätt tjejen! Bara stå på dig! Kram

Marina Arely C.
2009-06-02 17:12:26 » http://mariic.blogg.se/

Du har alldeles rätt gumman ! Du tänker helt rätt :) älskar din blogg och dina bloggvideon hihi du har söt röst men jag tycker alltid du låter lite förkyld, är du lite täppt i näsan eller låter du bara så ? =) Dum fråga jag vet men undrar bara hehe kram<3

Saannis - Snart Fru, med bebis i magen & bloggdesignerska likaså!

Jag känner igen det där och jag kan inte förstå varför folk alltid ska knäcka sig ur sånt. Vilken vecka är du i?

Sabina - 16 och mamma
2009-06-02 19:13:57 » http://saabiina.blogg.se/

Tjena!

Nu är jag inne på mitt tredje diskussionsinlägg, förut har de handlar om Abort och Piercings/tatueringar - denna gång om UNGA FÖRÄLDRAR.



Kika gärna in och lämna din åsikt om det aktuella ämnet.

Tack på förhand!

Kram! :)

petra norström
2009-06-02 19:16:50 » http://secondhanden.blogg.se/

hej hej, jag heter petra och jag har en Secondhand blogg som jag startade igår. I den bloggen så säljer jag allt mellan himmel och jord. Min ide är att i framtiden så skall en vill procent av intekten gå till välgörenhet. Men än så länge har den iden ej gått igenom. Min tanke är även att man skall kunna skicka kläder till mig och då få en viss slant tillbaka och sedan att jag sälger det vidare.

Tycker ni att detta låter som en fin gärning och om ni tycker att detta är en rolig ide så får ni jätte gärna sprida detta medelande vidare. och så klart är ni välkomna in och titta om ni hittar någonting fint.



MVH// petra norström

Alexandra
2009-06-02 19:21:07 » http://aleexandraasvensson.blogg.se/

Jag undrar bara över en sak...har du egen lägenhet, eller hur är de dära?:)

Louise - [ Mamma till Eddie ]
2009-06-02 21:00:08 » http://louisekumlin.blogg.se/

skit i sånna. jag har också fått mycket tråkiga/elaka anonyma kommentarer. jag tar helt enkelt bort dom på en gång. låt dom inte "smutsa" ner din blogg och göra dig ledsen.

Sara
2009-06-03 09:58:30 »

Jag menade inte att det är kört för dig! Jag tror ni klarar det bra. Undrarde mest om det var planerat eller inte eftersom det idag är så vanligt att man 'råkar' bli med barn. Men i min värld finns inte 'råkar' Det finns allti något att göra åt det. Först å främst tycker jag att man ska skydda sig vilket i ditt fall inte verkar så lätt eftersom du inte tål. abort håller jag med dig om. Men vet man att man slarvat eller harft oskyddat sex så finns ju alltid dagen efter piller. Visst om man inte upptäcker i tid är det ju en annan sak.. Själv har jag alltid tänk att jag ska gå ut skolan, har fast inkomst, stadigt förhållande, inte bo hos mamma o pappa. Så innan dess har jag verkligen gjort allt för att skydda mig. Vid minsta osäkerhet har iaf jag tagit dagen efter piller. Jag vet att alla inte tänker som jag, och de behöver man inte göra. Tycker bara att ungdomar idag har lite för brottom med att bli föräldrar, även om man kan ta igen allt senare.. Tror nog att ni kommer klara det bra, tufft ibörjan bara!!

Matilda 18år och mamma till mercedes
2009-06-03 10:22:13 » http://majbebis08.blogg.se/

Sara - Varför blir det tuffare för att hon är 19? Det är väl lika tufft för en 30åring.

Varför utgår du från att alla unga föräldrar har ett barn av "misstag". Längtan efter barn kommer inte automatiskt när man är 30 utan kan ju komma redan när man är 16.



Så varför dömer du folk och säger att de skaffat barn för fort när det är DERAS dröm? Tycker du ska ta det lite lugnt med dina uttalanden för du gräver ju bara din egen grop.

A n n a h
2009-06-03 12:54:21 » http://fiinafliickan.blogg.se/

Så sant. även fast man är ung så klarar man sig, det finns ju 30 åringar som ska bli mammor som aldrig har jobbat och aldrig tänker jobba t.ex.



Och de som sara skreb, tufft i början .. ! ??

Det har väl alla mammor lite tufft i början? .

haha patetiskt, lyssna inte på sånt. För en 19 åring mamma är ju lika bra som en 30 åring, tror faktiskt det är bättre att vara mamma ung, man är ju mer skapt för att få barn ung, det har ju alltid varit så i alla tider, och man har ju mer ork när man är ung.. kram annah

Fiia
2009-06-03 17:42:02 »

Hej.. Livet blir inte alltid som man tänkt sig,min dotter är 11 veckor, och jag bor hos min mamma sen 1 månad tillbaka min sambo gjorde slut, fast min dotte rhar tyvärr en annan pappa som inte bryr sig.. Så livet blir inte alltid som man vill.. Sen är de väl upp till var och en om man vill gå klart skolan, osv.. Varför ska alla andra klaga, börjar undra om folk inte är lite avundsjuka på oss..

Nicole - mamma till C
2009-07-19 19:34:44 » http://nicoleb.blogg.se/

Såna kommentarer går feeeett bort.

Att folk orkar lägga ner tid på andra människors buiz. Go girl!



Jag är nitton, gick klart skolan men gick helt sista året med min gravidkula. Har jobb, kille och inkomst fast vi bor hemma. Vi ser det absolut inte som något jobbigt.. utan snarare roligt och bra.

Sparar pengar till vår blivande lägenhet och nu till hösten är det stuider på universitet som gäller.



Alla planerar sina liv olika!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: