Blev så ledsen..


11 kommentarer
sandra- Nickolai's mamma
2010-12-09 13:28:45 » http://mybabiesandi.blogg.se/

Så himla fint att man älskar sina barn så att man gråter, tror det handlar lite om att han blivit mer självständig kanske och att du vill känna dig behövd och saknad? (fast du så klart vet att du är det) Kram på er!

Grynet mamma till lille Vidar [Tävling pågår]
2010-12-09 13:33:48 » http://grynis.blogg.se/

Haha Vidar skiter i mig också, han springer direkt in efter leksakerna och barnen.

Det kanske kan vara så att han VET att du kommer tillbaka för du är hans mamma medan han är lite orolig att Daniel lämnar honom där och inte kommer tillbaka? Oliwer älskart dig och det vet du :)

marina
2010-12-09 14:13:26 » http://myworldiii.blogg.se/

alltså kan man bli vackrare än dig ?

Belinda
2010-12-09 14:53:09 »

Du ska inte bli ledsen för det, vänd på tänket i stället och var glad över att Oliwer tyckte det var kul att komma till dagis, barn kan inte tänka så att nu ska jag inte bli ledsen för att mamma lämnar mig, tänk så ont det hade gjort i ditt hjärta om han hade störtgråtit i stället. Under dom 7 mån min dotter gått på dagis har hon inte varit ledsen en enda gång när vi lämnat henne utan springer direkt in och leker utan att vilja säga hej då, tycker bara det är skönt... Så njut när han bara springer in och leker istället!

Emma
2010-12-09 19:22:46 » http://eddiesmammaemma.blogg.se/

Det är skönt när det går bra på dagis Eddie var ledsen idag när vi lämnade han för första gången var jobbigt men som tur var det glömt snabbt sen lekte han som vanligt !!!

Terese och Isolde
2010-12-10 08:36:03 » http://sthlmsmammanterese.blogg.se/

men oftast så gör ju barn så, gråter och vill inte gå iväg men sen glömmer dom bort det och har skitkul hela dagen, då blir problemet att släpa med dom hem igen... ;)Och du ska ju vara glad att han tycker att de är roligt på dagis!

sofia - mamma till Levi - NY bloggadress
2010-12-10 09:25:53 » http://sofialevi.wordpress.com

ojojoj, det är sannerligen inte lätt att vara mamma till våra älsklingar!



Det är helt ok med oss, min 1 åring slutar aldrig snora dock men annanrs så :)

hehe ja men denna gången tänker ja bara blogga för min och levis skull. Palla jävla bloggskiten annars..

Helena
2010-12-12 18:38:13 » http://viggo2008.blogspot.com/

kan vända också, så han blir ledsen när du lämnar och pussar och säger hejdå när pappan lämnar. kan komma snart eller om 1 år har varit med om det nyligen. lämnade sonen som gått på dagis över 1,5 år och han börjar stört gråta och springa efter. kändes i hjärtat, ringde på en stund och fråga och hur det gått, hade gått över på 5 min skönt.

Tuva
2010-12-13 17:34:07 »

Hej. Vet inte om du läser det här men ger det ett försök :)

Jag läser till lärare. Jag har precis gått en kurs som handlar om det här med anknytning till sina barn. Vi fick se en film och läsa många studier ang. detta. Så utifrån pedagogik-kurserna jag läst så är det så att barn som får dålig (mindre) anknytning till en mamma/pappa (alltså att föräldern spenderat lite tid eller inte visat barnet mycket uppmärksamhet) kan bli väldigt osäker och otryggt och gråter och när föräldrarna lämnar dem. Nu blev det här såklart väldigt kortfattat men att han inte grät när du lämnade honom visar enbart på att han är 100% trygg med dig och vet att du inte försvinner för att du lämnar han för dagen. Det visar på att du gett honom mycket uppmärksamhet vilket barn behöver mycket av. Du är en väldigt bra mamma. Barn brukar anknyta (va tryggare) med sin mamma då de oftast spenderar mer tid med dem så detta betyder absolut inte att din pojkvän är en dålig far.

Ha det bäst. KRAM

Tina 22 år - gravid vecka 33
2010-12-22 16:25:26 » http://hejtina.blogg.se/

Gud vad skönt att Oliwer är så trygg att han inte blir ledsen när du lämnar honom :) Det är ju jättebra! Försök vara glad!!

Det är enormt mycket jobbigare att lämna honom om han skulle gråta efter dig - jag lovar!



(Jobbar ju som förskollärare och jag ser hur det skär i föräldrarnas hjärtan när barnen skriker och gråter när dom går. Var glad att du slipper, det visar att Oliwer är trygg med dig, även fast det kanske inte känns så)

Emma & Baby-Vilda
2010-12-29 21:27:45 » http://emma-red.blogspot.com

Ja Urs!! Jag förstår hur du känner det.

(eller kan gänka mig ) Vilda (min dotter)

Ska börja på dagis i mars och mina skräck

senarier är att hon antingen ska gråta hela dagis

vistelsen eller inte bry sig om att jag lämnar

henne:) Det blir nog en besvikelse eftersom

alla andra barn gråter blod när deras mammor går.



Men din son är kanske bara självstämdigare

en dem andra ( vilket är bra )



Fin blogg föresten. Jag kikar in igen.



Peace


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: